Τρίτη, 17 Μαρτίου 2009

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΚΑΡΤΕΛ ΓΑΛΑΚΤΟΣ

Οι γαλακτοβιομηχανίες εκμεταλλευόμενες την οικονομική κρίση πιέζουν αφενός τους γαλακτοπαραγωγούς για χαμηλότερες τιμές στην τιμή τους γάλακτος προς τους παραγωγούς και αφετέρου επιχειρούν να αλλάξουν τις διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών στρέφοντας τους προς το γάλα υψηλής παστερίωσης.
Η προσπάθεια των γαλακτοβιομηχανιών προς την αλλαγή διατροφικών προτύπων έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό με πίεση εκ μέρους της βιομηχανίας να επεκτείνουν τη διάρκεια του φρέσκου γάλακτος πέραν των πέντε ημερών , κάτι που δεν έχει περάσει μέχρι τώρα.
Το καρτέλ των γαλακτοβιομηχανιών χρησιμοποιεί επίσης την πίεση των καταναλωτών για χαμηλότερες τιμές ως πρόσχημα για να πιέζει προς τα κάτω τις τιμές αγοράς γάλακτος από τους παραγωγούς.
Ίσως είναι ευκαιρία μετά τα τελευταία γεγονότα, την απόσυρση των γαλακτοβιομηχανιών από την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη οι γαλακτοπαραγωγοί να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους. Οι καταναλωτικές οργανώσεις είναι ανοιχτές να συζητήσουν με τους παραγωγούς σε λύσεις ώστε το φρέσκο γάλα να φτάνει στους καταναλωτές κατευθείαν από τους παραγωγούς και να σπάσει έτσι το καρτέλ των γαλακτοβιομηχανιών που αισχροκερδούν τόσο σε βάρος των καταναλωτών όσο και των παραγωγών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: