Σάββατο, 9 Φεβρουαρίου 2013

5 Φεβρουαρίου 2013: Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου

Η 5η Φεβρουαρίου είναι αφιερωμένη στην ενημέρωση των πολιτών για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου. Το διαδίκτυο χρησιμοποιείται από τους πολίτες και για την πραγματοποίηση αγορών. Η Ένωση Καταναλωτών Καβάλας ενημερώνει τους καταναλωτές πώς μπορούν να αποφύγουν τις παγίδες κατά τις αγορές τους μέσω διαδικτύου. Βασικές αρχές για τη χρήση του διαδικτύου είναι η πολύ καλή ενημέρωση πριν πατήσει κάποιος το πλήκτρο PAY NOW(ΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΏΡΑ) και να επιλέγει πολύ προσεκτικά τις ιστοσελίδες από τις οποίες αγοράζει. 1. Πριν την αγορά: ► Ο καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει με ποιόν συναλλάσσεται. Γι’ αυτό οφείλει να ψάχνει την ιστοσελίδα της εταιρίας για περισσότερες πληροφορίες, ώστε να βεβαιωθεί ότι η ιστοσελίδα δείχνει ακριβώς το είδος της επιχείρησης, την έδρα της, σημειώνοντας παράλληλα τα στοιχεία για να μπορεί να επικοινωνήσει. Όσο περισσότερα στοιχεία για επικοινωνία υπάρχουν τόσο πιο αξιόπιστη είναι η εταιρία. ► Πρέπει να βεβαιωθεί ότι έχει όλες τις πληροφορίες για το προϊόν, την τιμή του και το νόμισμα με το οποίο θα γίνει η συναλλαγή. ► Να προσέξει αν υπάρχουν επιπλέον έξοδα όπως αποστολής, φόροι, δασμοί. ► Να ελέγξει αν υπάρχουν τυχόν περιορισμοί ή απαγορεύσεις σε ό,τι αφορά στην πώληση και να μελετήσει την πολιτική επιστροφών της εταιρίας. ► Να διαβάζει τι περιγράφει η ιστοσελίδα για τους τρόπους πληρωμής και για την ασφάλεια τους. ► Τέλος να εξακριβώσει το χρόνο παράδοσης του προϊόντος από την ημέρα της παραγγελίας του. 2. Κατά τη συναλλαγή: ► Ο καταναλωτής θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να εκτυπώσει ή να «σώσει» στον υπολογιστή τη συναλλαγή που πραγματοποίησε. ► Να βεβαιώνεται ότι υπάρχουν εγγυήσεις που προστατεύουν τις πληροφορίες που στέλνει στο διαδίκτυο για τις πληρωμές του και να ελέγχει αν το browser είναι ασφαλές και αποκρύπτει τα προσωπικά και οικονομικά του στοιχεία. Ενδείξεις ασφάλειας είναι η εμφάνιση ενός κλειστού λουκέτου στο κάτω δεξιό τμήμα της οθόνης ή το σήμα του ψηφιακού πιστοποιητικού( ηλεκτρονικής ταυτότητας) που εκδίδεται από μια αναγνωρισμένη επιχείρηση. Επίσης να αναζητήσει πληροφορίες που δηλώνουν ότι τα προσωπικά του στοιχεία αποκρύπτονται(δήλωση συμμόρφωσης προς τη σχετική νομοθεσία) ή αν η διεύθυνση της ιστοσελίδας αρχίζει με «https:». ► Να ενημερώνεται για την πολιτική της εταιρίας σχετικά με τη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων. ► Να περιμένει να ολοκληρωθεί η διαδικασία της παραγγελίας διότι εάν πατήσει το πλήκτρο κατά τη διαδικασία μπορεί να δώσει διπλή παραγγελία και επομένως να χρεωθεί τα διπλά. ► Θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα στον καταναλωτή να παίρνει πίσω τα προσωπικά του δεδομένα (opt out). ► Οφείλει να εκτυπώσει και να κρατήσει την πολιτική επιστροφών, η οποία πρέπει να εξηγεί τον τρόπο επιστροφής του προϊόντος και των χρημάτων ή της αλλαγής. 3. Μετά την αγορά: ► Ο καταναλωτής εάν αγοράσει ένα προϊόν το οποίο είναι ελαττωματικό ή δεν ταιριάζει με την περιγραφή που παρουσιάζεται στην ιστοσελίδα έχει το δικαίωμα της επιστροφής του προϊόντος ή και των χρημάτων αν δεν αντικατασταθεί. ► Εάν το προϊόν κατά την παραλαβή είναι σπασμένο πρέπει να διαμαρτυρηθεί άμεσα. Η εταιρία είναι υποχρεωμένη να λύσει το πρόβλημα άμεσα. ► Σύμφωνα με τη νομοθεσία μπορεί να ακυρώσει μια παραγγελία ή να επιστρέψει ένα προϊόν μέσα σε ορισμένο χρονικό διάστημα το οποίο κανονικά είναι 7 ημέρες από την ημερομηνία αγοράς. Για πληροφορίες και καταγγελίες μπορείτε να απευθυνθείτε στην Ένωση Καταναλωτών Καβάλας καθημερινά 10:00 – 13:00 στο τηλέφωνο 2510 223000 είτε στο e-mail: enoikokav@yahoo.com , enkkav@hotmail.com