Τρίτη 27 Αυγούστου 2013



 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

 

ΟΧΙ ΤΑ ΛΗΓΜΕΝΑ ΤΡΟΦΙΜΑ

ΣΤΑ ΡΑΦΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ

 

ΔΕΝ ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΛΗΓΜΕΝΑ ΤΡΟΦΙΜΑ


Στα ράφια των Σούπερ Μάρκετ από 1η Σεπτεμβρίου τα ληγμένα τρόφιμα. Η κυβέρνηση αφού οδήγησε στην οικονομική εξαθλίωση τους έλληνες πολίτες, τώρα έρχεται να υποβαθμίσει ακόμα περισσότερο την ποιότητα ζωής τους επιτρέποντας να πωλούνται ληγμένα τρόφιμα ή «τρόφιμα περασμένης διατηρησιμότητας» όπως επίσημα ονομάζονται.
Η Ένωση Καταναλωτών Καβάλας καλεί τους καταναλωτές  όχι μόνο να μην αγοράζουν τα ληγμένα τρόφιμα που θα υπάρχουν στα ράφια των καταστημάτων από 1η Σεπτεμβρίου 2013 αλλά να τα πηγαίνουν στο ταμείο του καταστήματος ως απαράδεκτα!!!

Τα τρόφιμα περιορισμένης διατηρησιμότητας είναι εκείνα στα οποία αναγράφεται «ανάλωση κατά προτίμηση».

Ο χρόνος διάθεσης των προϊόντων περασμένης διατηρησιμότητας δεν μπορεί να υπερβαίνει κατά περίπτωση:

α. Τη μία εβδομάδα στην περίπτωση προϊόντων, των οποίων η ελάχιστη διατηρησιμότητα δηλώνεται με την αναγραφή ημέρας και μήνα.

β. Τον ένα μήνα στην περίπτωση προϊόντων, των οποίων η ελάχιστη διατηρησιμότητα δηλώνεται με την αναγραφή μήνα και έτους.

γ. Τους τρεις μήνες στην περίπτωση προϊόντων, των οποίων η ελάχιστη διατηρησιμότητα δηλώνεται με την αναγραφή μόνο του έτους.

Την αποκλειστική ευθύνη, στις περιπτώσεις αυτές, για την καλή υγιεινή κατάσταση των προϊόντων φέρει ο πωλητής.

Προϊόντα περασμένης διατηρησιμότητας απαγορεύεται να διατίθενται σε χώρους ομαδικής εστίασης.

Απαγορεύεται η αντικατάσταση ή τροποποίηση της χρονολογίας ελάχιστης διατηρησιμότητας με οποιονδήποτε τρόπο και από οποιονδήποτε.

Τα παραπάνω προϊόντα πωλούνται μόνο σε χαμηλότερη τιμή.

Στους παραβάτες επιβάλλονται τα  διοικητικά πρόστιμα από 1000 € έως 5000 € ανά προϊόν. Όμως έλεγχοι θα γίνονται; Ποιος θα τους κάνει με δεδομένη την κατάσταση στο δημόσιο; Τα πρόστιμα θα πληρώνονται; Τα παραπάνω ποσά μπορούν να λειτουργήσουν αποτρεπτικά;

Οι καταναλωτές ζητάμε μείωση στις τιμές των προϊόντων. Καλούμε την κυβέρνηση και το υπουργείο να μην επιχειρήσει να δηλώσει μειώσεις τιμών μέσω της πώλησης ληγμένων τροφίμων σε μειωμένες τιμές. 

Πληροφορίες: Ένωση Καταναλωτών Καβάλας καθημερινά 10:00 – 13:00  τηλ.: 2510 223000, e-mail: enoikokav@yahoo.com, enkkav@hotmail.com,  facebook: ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΑΒΑΛΑΣ

Δευτέρα 29 Ιουλίου 2013

Προσοχή στα μηνύματα από τις εταιρείας κινητής τηλεφωνίας!!!


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Προσοχή στα μηνύματα από τις εταιρείας κινητής τηλεφωνίας!!!


Η Ένωση Καταναλωτών Καβάλας, με αφορμή καταγγελία που δέχθηκε, ενημερώνει τους πελάτες των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν δέχονται κάποιο μήνυμα από την εταιρεία τους. Το μήνυμα μπορεί να αφορά σε χρέωση υπηρεσίας την οποία ουδέποτε ζήτησε ο καταναλωτής. Εάν ο καταναλωτής δε διαβάσει προσεκτικά το μήνυμα θα χρεώνεται καθημερινά με ένα ποσό για μια υπηρεσία που δεν έχει ζητήσει. Μ’ αυτή τη μέθοδο οι  μεν κάτοχοι καρτοκινητού θα δουν τις μονάδες τους να εξανεμίζονται, οι δε κάτοχοι συμβολαίου θα δουν «φουσκωμένο» το μηνιαίο λογαριασμό τους.

Εάν κάποιος καταναλωτής λάβει ένα τέτοιο μήνυμα πρέπει να απευθυνθεί άμεσα στην εταιρεία του, να ζητήσει απενεργοποίηση της συγκεκριμένης υπηρεσίας που δεν έχει ζητήσει και να κάνει αίτημα επιστροφής των χρημάτων που του χρέωσε  η εταιρεία.


Για πληροφορίες και καταγγελίες: Ένωση Καταναλωτών Καβάλας, τηλ.: 2510 223000 καθημερινά 10:00 – 13:00, e-mail: enoikokav@yahoo.com, enkkav@hotmail.com  

Παρασκευή 5 Ιουλίου 2013

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ 2013



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ 2013

Οι καλοκαιρινές εκπτώσεις ξεκινούν τη Δευτέρα 15/7/2013. Η Ένωση Καταναλωτών Καβάλας ενημερώνει τους καταναλωτές οι οποίοι θα προβούν σε αγορές προϊόντων αυτή την περίοδο ότι διατηρούν όλα τα δικαιώματα που έχουν κατά τη διάρκεια όλου του χρόνου. Τα δικαιώματα αυτά είναι:
1.       να λαμβάνουν απόδειξη για την αγορά τους,
2.       να λαμβάνουν εγγύηση για τις ηλεκτρονικές και ηλεκτρικές συσκευές που αγοράζουν,
3.       να ζητούν αντικατάσταση του ελαττωματικού προϊόντος. Σε περίπτωση που το ελαττωματικό προϊόν δεν μπορεί να αντικατασταθεί μπορούν να ζητήσουν επιστροφή του χρηματικού ποσού που κατέβαλλαν,
4.       να ενημερώνονται με ειδική ένδειξη εάν ορισμένα προϊόντα είναι σε προσφορά και έχουν γι’ αυτό χαμηλότερες τιμές. Τα προϊόντα αυτά πρέπει επίσης να βρίσκονται σε ειδικό σημείο μέσα στο κατάστημα. Σε περίπτωση που ο καταναλωτής αγοράσει ένα τέτοιο προϊόν εν γνώσει του, δεν έχει δικαίωμα αντικατάστασης του ως ελαττωματικού.
5.       ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ !!! Καλό θα είναι να έχουν καταγράψει τις τιμές των προϊόντων που επιθυμούν να αγοράσουν πριν την περίοδο των εκπτώσεων ώστε να γνωρίζουν εάν η τιμή με έκπτωση ή το ποσοστό της έκπτωσης είναι πραγματικά ή πλασματικά.
6.       Κατά την περίοδο των εκπτώσεων και των προσφορών, για κάθε είδος πρέπει να υπάρχουν δύο τιμές, η τιμή πριν από την προσφορά διαγραμμένη και η τιμή της έκπτωσης ή προσφοράς.
Οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται για ερωτήσεις και παράπονα στην Ένωση Καταναλωτών Καβάλας καθημερινά από τις 10:00-13:00 στο τηλέφωνο 251022300.  Εάν πρόκειται για καταγγελίες παρακαλούμε να είναι επώνυμες.  


Κυριακή 16 Ιουνίου 2013

«Τα Άτομα με Αναπηρία. Τα δικαιώματά τους ως Καταναλωτές»



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΣΥΝΕΔΡΙΟ
 με θέμα: «Τα Άτομα με Αναπηρία. Τα δικαιώματά τους ως Καταναλωτές»

            Η Ένωση Καταναλωτών Καβάλας, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών (Π.ΟΜ.Ε.Κ) «ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ» και η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ), συνδιοργάνωσαν συνέδριο με θέμα:





«Τα Άτομα με Αναπηρία. Τα δικαιώματά τους ως Καταναλωτές»,
το οποίο πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 15 Ιουνίου 2013 10:30 -14:00 στην αίθουσα εκδηλώσεων της Βιβλιοθήκης « Βασίλης Βασιλικός» του Δήμου Καβάλας.
 Συνέδριο με αυτό το θέμα πραγματοποιήθηκε πρώτη φορά στην Ελλάδα και το παρακολούθησαν εκπρόσωποι Ενώσεων Καταναλωτών, εκπρόσωποι συλλόγων ατόμων με αναπηρία, μέλη της Ένωσης Καταναλωτών Καβάλας, ο βουλευτής Καβάλας κ. Πασχαλίδης, ο εκπρόσωπος του υπουργού Εργασίας κ. Παναγιωτόπουλου, ο πρ. βουλευτής Καβάλας κ. Εμμανουηλίδης, εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης α΄ και β΄ βαθμού όπως ο αντιπεριφερειάρχης κ. Γρανάς, ο περιφερειακός σύμβουλος κ. Παπακοσμάς, ο δημοτικός σύμβουλος κ. Βέρρος, ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου κ. Κροκίδης, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου κ. Λεμονίδης, εκπρόσωποι κομμάτων, όπως ο κ. Τραϊφόρος (ΔΗΜΑΡ), ο κ. Τσακίρης (Ανεξάρτητοι Έλληνες), ο κ. Μπίμπασης (ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ) και πολίτες.
Ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή κ. Στεργίου έστειλε χαιρετισμό.
Εισηγητές ήταν οι:
·        κ. Π. Καλαποθαράκου, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Καταναλωτών «ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ», η οποία ανέλυσε το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο της προστασίας των καταναλωτών με αναπηρία,
·        κ. Ι. Βαρδακαστάνης, πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία, ο οποίος παρουσίασε τις προκλήσεις και τις προοπτικές που αφορούν στα δικαιώματα των καταναλωτών με αναπηρία,
·        κ. Χ. Κεσόγλου, Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας ΕΣΑμεΑ, ο οποίος εισηγήθηκε τους νέους κανονισμούς για τα δικαιώματα των επιβατών με αναπηρία,
·        κ. Χ. Μπουφίδου, Γενική Γραμματέας της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Σερρών, η οποία παρουσίασε τα αποτελέσματα του διακρατικού ερευνητικού προγράμματος Grudtvig που είχε ως αντικείμενο τα δικαιώματα των καταναλωτών με αναπηρία.
            Το περιεχόμενο των εισηγήσεων ήταν πολύ σημαντικό και κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των παρευρισκομένων οι εξέθεσαν τις απόψεις και τα ερωτήματα τους μετά το τέλος των εισηγήσεων.  

Τα συμπεράσματα του συνεδρίου κωδικοποιούνται ως εξής:
  1. Να υπογραφεί ένα σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας των Ενώσεων Καταναλωτών και της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία ώστε να προβληθούν τα δικαιώματα των καταναλωτών με αναπηρία,
  2. Να δημιουργηθεί Διαδικτυακή Πλατφόρμα προσβάσιμη στα άτομα με αναπηρία ώστε να ενημερώνονται για τα δικαιώματα τους ως καταναλωτές,
  3. Να αναζητηθεί η δυνατότητα  εκπόνησης ενός κοινού προγράμματος μεταξύ των δύο φορέων,
  4. Να ασκηθούν πιέσεις από κοινού για την εφαρμογή του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου,
  5. Να ασκηθούν πιέσεις από κοινού προς την τοπική αυτοδιοίκηση α΄ και β΄ βαθμού ώστε να αναλάβουν πρωτοβουλίες για την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών με αναπηρία.
Η Ένωση Καταναλωτών Καβάλας ευχαριστεί την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών «ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ» και την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία που ως διοργανωτές βοήθησαν στην πραγματοποίηση του συνεδρίου.
Ευχαριστεί  την Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας, την Περιφερειακή Επιτροπή Ανάπτυξης, το Δήμο Καβάλας, το σύλλογο Αμεα Καβάλας και το σύλλογο διερμηνέων νοηματικής γλώσσας, που συνέβαλλαν στη επιτυχή υλοποίηση αυτού του σημαντικού συνεδρίου.
Ευχαριστεί επίσης όλους όσους παρακολούθησαν το συνέδριο.

Τετάρτη 12 Ιουνίου 2013

Οι καταναλωτές αντιδρούν στο κλείσιμο της ΕΡΤ



    ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
                                     «Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ»
Αναγνωρισμένη Ομοσπονδία Καταναλωτών με απόφαση Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών 6250/2008 και καταχώρηση 771/31-10-2008 στο βιβλίο σωματείων του ιδίου δικαστηρίου & εγγεγραμμένη στο Συγκεντρωτικό Μητρώο E. Κ. του ΥΠ.ΑΝ με α/α 2/19-12-08 σύμφωνα με το Ν. 2251/94 όπως ισχύει.
Στουρνάρη 17, 10683 Αθήνα, Τηλέφωνα: 211 8007041, 210 3304444, Fax: 211 8007041
URL: www.pomek.gr, e-mail: info@pomek.gr

                                                                                                                                                                               Δ.Τ.12.12-06-2013

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Οι καταναλωτές αντιδρούν στο κλείσιμο της ΕΡΤ

Η Π.ΟΜ.Ε.Κ. «Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ» διαφωνεί κάθετα με το κλείσιμο της ΕΡΤ. Καταγγέλλει την απαράδεκτη αιφνίδια και απροκάλυπτη απόφαση της κυβέρνησης να κλείσει την συχνότητα της ΕΡΤ.
Θεωρεί ως εθνικό πλούτο την ύπαρξη και λειτουργία της δημόσιας τηλεόρασης.
Θέλουμε μια καλύτερη ΕΡΤ όχι μια κλειστή ΕΡΤ.
Μας ενοχλεί το τέλος της ΕΡΤ που πληρώνουμε αλλά μας ενοχλούν περισσότερο τα κόστη που πληρώνουμε σε κάθε προϊόν λόγο υπερβολικής διαφήμισης, συντηρώντας μια πολύ κακή  ιδιωτική τηλεόραση με ιδιοτελής στόχους.
Μας ενοχλούν χρόνια τώρα οι διοικήσεις της ΕΡΤ που, με τους κομματικούς εναγκαλισμούς, απαξίωναν την δουλειά καταξιωμένων δημοσιογράφων.
Πρέπει να προστατέψουμε τον πολιτισμό μας.
Πρέπει να προστατέψουμε την δημοκρατία μας.
Οι όποιες δυσλειτουργίες και εκσυγχρονισμοί γίνονται με διάλογο, διαφάνεια, αξιοκρατία  και νομιμότητα, όχι με ενέργειες που θυμίζουν άλλες εποχές!
Καλούμε την κυβέρνηση να ανακαλέσει άμεσα την απόφασή της αυτή και να επαναλειτουργήσει η ΕΡΤ. Είναι θέμα δημοκρατίας, πολιτισμού, ενημέρωσης και εθνικής επιβίωσης.
Επιτέλους η ζωή δεν είναι μόνον αριθμοί!   
                                                                                        Αθήνα, 12 Ιουνίου 2013