Παρασκευή 10 Απριλίου 2009

Πιο ασφαλή καλλυντικά θέλουν οι ευρωβουλευτές

Με στόχο να καταστούν ασφαλέστερα τα καλλυντικά η Επιτροπή Περιβάλλοντος, Δημοσίας Υγείας και Προστασίας Καταναλωτών ενέκρινε στις 24.3.2009 μία σχετική πρόταση κανονισμού. Οι τροπολογίες των ευρωβουλευτών επικεντρώνονται στην χρήση νανουλικών σε καλλυντικά προϊόντα, την παραποίηση καλλυντικών καθώς και την χρήση διαφημιστικών ισχυρισμών.
Η Επιτροπή Περιβάλλοντος ενέκρινε την πρόταση κανονισμού και τόνισε ότι «για κάθε προϊόν το οποίο περιέχει νανουλικά θα πρέπει να εξασφαλίζεται υψηλό επίπεδο προστασίας του καταναλωτή και προστασία της υγείας του ανθρώπου. Κατά την άποψη των Ευρωβουλευτών , «θα πρέπει όλα τα συστατικά που περιέχονται υπό την μορφή νανουλικών να εμφαίνονται σαφώς στον κατάλογο των συστατικών»

Τρίτη 17 Μαρτίου 2009

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΑΠΕΖΕΣ ΣΕ ΔΕΝΕΙΟΛΗΠΤΕΣ

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΚΠΟΙΖΩ είκοσι δικαστικές αποφάσεις δικαιώνουν τους δανειολήπτες και οι τράπεζες άρχισαν να επιστέφουν σημαντικά ποσά στους δανειολήπτες. Μία μεγάλη αδικία που διέπραξαν οι τράπεζες σε βάρος όσων είχαν λάβει στεγαστικό δάνειο μέχρι τις αρχές του 2003 αποκαθίσταται με πλήθος δικαστικών αποφάσεων που στο σύνολό τους δικαιώνουν τους καταναλωτές. Πρόκειται για μία αδικία που παραμένει επίκαιρη, στο βαθμό που οι τράπεζες εξακολουθούν να μην αποδίδουν στους δανειολήπτες αυτούς την μείωση του επιτοκίου που δικαιούνται με βάση τις μειώσεις των επιτοκίων της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

15 ΜΑΡΤΗ 2009

Ιδιαίτερα ικανοποιημένο είναι το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Καταναλωτών Καβάλας από την ανταπόκριση των καταναλωτών στην ανοιχτή εκδήλωση που πραγματοποίησε το Σάββατο 14 Μαρτίου σε δύο κεντρικά σημεία της πόλης με την ευκαιρία του εορτασμού της Παγκόσμια¦ Ημέρας Καταναλωτή. Το φετινό σύνθημα της ΕΝΚΚΑ ήταν «Σκέψου πριν Αγοράσεις». Το περιεχόμενο του εντύπου που διανεμήθηκε αφορούσε στην προσπάθεια για εξοικονόμηση χρημάτων στα πλαίσια της οικονομικής κατάστασης που βρισκόμαστε όλοι.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΚΑΡΤΕΛ ΓΑΛΑΚΤΟΣ

Οι γαλακτοβιομηχανίες εκμεταλλευόμενες την οικονομική κρίση πιέζουν αφενός τους γαλακτοπαραγωγούς για χαμηλότερες τιμές στην τιμή τους γάλακτος προς τους παραγωγούς και αφετέρου επιχειρούν να αλλάξουν τις διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών στρέφοντας τους προς το γάλα υψηλής παστερίωσης.
Η προσπάθεια των γαλακτοβιομηχανιών προς την αλλαγή διατροφικών προτύπων έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό με πίεση εκ μέρους της βιομηχανίας να επεκτείνουν τη διάρκεια του φρέσκου γάλακτος πέραν των πέντε ημερών , κάτι που δεν έχει περάσει μέχρι τώρα.
Το καρτέλ των γαλακτοβιομηχανιών χρησιμοποιεί επίσης την πίεση των καταναλωτών για χαμηλότερες τιμές ως πρόσχημα για να πιέζει προς τα κάτω τις τιμές αγοράς γάλακτος από τους παραγωγούς.
Ίσως είναι ευκαιρία μετά τα τελευταία γεγονότα, την απόσυρση των γαλακτοβιομηχανιών από την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη οι γαλακτοπαραγωγοί να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους. Οι καταναλωτικές οργανώσεις είναι ανοιχτές να συζητήσουν με τους παραγωγούς σε λύσεις ώστε το φρέσκο γάλα να φτάνει στους καταναλωτές κατευθείαν από τους παραγωγούς και να σπάσει έτσι το καρτέλ των γαλακτοβιομηχανιών που αισχροκερδούν τόσο σε βάρος των καταναλωτών όσο και των παραγωγών.

Σάββατο 7 Μαρτίου 2009

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ

Φτάσαμε λοιπόν από την εποχή της ακρίβειας στην εποχή της οικονομικής κρίσης. Κάποιοι άρχισαν να τη βιώνουν, κάποιοι άλλοι την πληροφορούνται από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και αναρωτιούνται αν συμβαίνει πραγματικά.
Είναι μια κρίση που συνδέεται με τη συμπεριφορά των τραπεζικών και επενδυτικών επιχειρήσεων. Αυτές οι επιχειρήσεις σε διεθνές μα και σε εθνικό επίπεδο λειτουργούν με μοναδικό σκοπό την αύξηση των κερδών τους. Αυτό είναι λογικό. Αυτή τη συμπεριφορά τη διδάσκονται ακόμα και οι μαθητές στο Γυμνάσιο. Διδάσκονται όμως και τη συμπεριφορά των καταναλωτών, την Ορθολογική συμπεριφορά που πρέπει να έχουν.
Πόσο όμως όλα αυτά τα συνειδητοποιούμε ώστε να έχουμε την ανάλογη συμπεριφορά;
Μας ενοχλεί η συμπεριφορά των τραπεζικών- επενδυτικών επιχειρήσεων. Δεν πέρασαν και πολλά χρόνια από τη «φούσκα» του χρηματιστηρίου όπου παρά πολλοί «μικροεπενδυτές» έχασαν τις οικονομίες τους. Πολλοί καταναλωτές ζουν μέσα στην παράνοια των συμβάσεων που υπογράφουν με τις τράπεζες για δάνεια και κάρτες.
Οι τράπεζες ακόμα και σήμερα, μέσα σ’ αυτές τις οικονομικές συνθήκες και την αρνητική τους συμπεριφορά στη χορήγηση δανείων, εξακολουθούν την προωθητική τους πολιτική στις πιστωτικές κάρτες ενοχλώντας τους πολίτες με τηλεφωνήματα.
Εμείς οι πολίτες, οι καταναλωτές πώς αντιδρούμε σ’ αυτές τις «σειρήνες»; Αντιδρούμε ως ορθολογικοί καταναλωτές;
Η πραγματικότητα φανερώνει μια διαφορετική συμπεριφορά. Γκρινιάζουμε για κρυφές χρεώσεις ή για την κακή ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, συνεχίζουμε όμως να συναινούμε στις προσφορές διαφόρων πακέτων που προέρχονται από τράπεζες και από εταιρείες τηλεφωνίας.
Γκρινιάζουμε για τις τιμές των προϊόντων στα ράφια χωρίς να αφιερώνουμε λίγο χρόνο στην έρευνα αγοράς ή στονα μην αγοράζουμε προϊόντα σε υψηλές τιμές.
Γκρινιάζουμε για το κράτος, ότι δεν ανταποκρίνεται στο έργο που πρέπει να επιτελεί στην προστασία των καταναλωτών. Τι κάνουμε όμως για να στείλουμε το μήνυμα ότι οι καταναλωτές έχουν δύναμη και αντιδρούν;
Οι Ενώσεις Καταναλωτών προσπαθούν με τη δύναμη που τους προσφέρουν οι λίγοι οργανωμένοι καταναλωτές να υψώσουν τη φωνή τους και να προστατεύσουν τους καταναλωτές μα και να διαμορφώσουν πολιτικές και νομοθεσίες υπέρ όλων μας. Εμείς βοηθάμε στο έργο τους; Ή μόνο ξέρουμε να λέμε ότι στην Ευρώπη είναι αλλιώς τα πράγματα;
Ακόμα και στο θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων μας, όλοι θέλουμε να τα διώξουμε από πάνω μας κι ας πάνε στην πόρτα του διπλανού μας ενώ είναι πηγή πλούτου, εξοικονόμησης φυσικών πόρων και χρημάτων.
Μήπως η σημερινή οικονομική συγκυρία αποτελεί αφορμή για να αντιδράσουμε; Να συμπεριφερθούμε ως ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ως ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ;

Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου 2009

ΜΠΟΫΚΟΤΑΖ ΣΤΗ ΦΑΓΕ

Η δράση των καρτέλ των γαλακτοβιομηχανιών είναι ένα χρονίζoν πρόβλημα που απασχολεί καταναλωτικές οργανώσεις, παραγωγούς, το Υπουργείο Ανάπτυξης και την Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Οι καταναλωτικές οργανώσεις – μέλη της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Καταναλωτών (ΠΟΜΕΚ) επιχείρησαν ένα πετυχημένο μποϋκοταζ στην τιμή του γάλακτος με σκοπό την αφύπνιση και ενεργοποίηση των καταναλωτών ώστε να αναζητούν φθηνότερο γάλα αλλά και να αποδείξουν ότι οι οργανωμένοι καταναλωτές έχουν δύναμη.
Η αποτελεσματικότητα του μποϋκοτάζ αναγνωρίστηκε από όλους κι έτσι άρχισαν να καλούν σε διάφορα μποϋκοτάζ.
Ένα μποϋκοτάζ για να είναι επιτυχές πρέπει να είναι καλά οργανωμένο, να έχει τη συναίνεση όσο περισσότερων φορέων γίνεται, να είναι στοχευμένο και δεν πρέπει να πραγματοποιείται για να καλυφθούν άλλες αδυναμίες όπως η αναποτελεσματική λειτουργία των φορέων της Πολιτείας ή των παραγωγών γάλακτος να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα των καρτέλ.
Οι Ενώσεις Καταναλωτών προσπαθούν στο βαθμό που τους αναλογεί (πρόκειται για εθελοντικές μη κυβερνητικές οργανώσεις πολιτών) να αντισταθούν και να παίξουν το ρόλο τους ως προς τη λειτουργία των καρτέλ. Έχουν επίσης δηλώσει ότι επιθυμούν τη συνεργασία τους με την Πολιτεία, εν προκειμένω με το Υπουργείο Ανάπτυξης και τους παραγωγικούς φορείς. Όμως οι Ενώσεις Καταναλωτών περιμένουν να έχουν την ουσιαστική στήριξη τόσο της Πολιτείας όσο και των άλλων φορέων ώστε να είναι αποτελεσματικότερες στο κοινωνικό έργο που επιτελούν.
Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να υπάρχει μια διαρκής και συντονισμένη συνεργασία μεταξύ όλων και όχι αποσπασματική, ουσιαστική στήριξη των Ενώσεων Καταναλωτών από το Υπουργείο Ανάπτυξης και όχι να αισθάνονται ότι κάθε φορά ζητιανεύουν για αυτά που ο ίδιος ο νομοθέτης έχει προβλέψει.

Η Ένωση Καταναλωτών Καβάλας θέτοντας όλο αυτό τον προβληματισμό θεωρεί ότι η δημοσιοποίηση των ονομάτων των επιχειρήσεων που λειτουργούν σε βάρος των καταναλωτών και της εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς είτε αισχροκερδώντας είτε διακινώντας επικίνδυνα προϊόντα για την υγεία των καταναλωτών είναι προς τη σωστή κατεύθυνση όπως επίσης και τα στοχευμένα μποϋκοτάζ διότι αφενός ο καταναλωτής νιώθει ότι η αγορά ελέγχεται και αφετέρου νιώθει ότι έχει τη δύναμη να έχει αποτελεσματική παρέμβαση με τη συμπεριφορά του και να θεμελιώνει καταναλωτική συνείδηση.

Η Ένωση Καταναλωτών Καβάλας καλεί τους καταναλωτές να συμμετέχουν στο μποϋκοτάζ των προϊόντων της ΦΑΓΕ καλώντας συγχρόνως και το Υπουργείο Ανάπτυξης, τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και την Επιτροπή Ανταγωνισμού να επιτελέσουν το έργο τους ως προς τη λειτουργία της συγκεκριμένης εταιρείας αλλά και όλων όσων λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο.

Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2008

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ

Η διανομή του πετρελαίου θέρμανσης στους καταναλωτές ξεκινά φέτος εν μέσω μιας διεθνούς οικονομικής κρίσης η οποία μεταξύ άλλων έχει ως αποτέλεσμα τη συνεχή μείωση των τιμών του μαύρου χρυσού.
Η Ένωση Καταναλωτών Καβάλας συστήνει στους καταναλωτές να μη βιαστούν να προμηθευτούν πετρέλαιο θέρμανσης μια και οι τιμές μπορεί να κυμανθούν σε χαμηλότερα επίπεδα από τα προβλεπόμενα.

Οι καταναλωτές όμως πρέπει να είναι ενημερωμένοι και προετοιμασμένοι για την αγορά του πετρελαίου θέρμανσης γι’ αυτό η ΕΝΚΚΑ επισημαίνει στους καταναλωτές όσα πρέπει να προσέχουν κατά την αγορά του πετρελαίου θέρμανσης.

Πριν την αγορά θα πρέπει ο καταναλωτής να κάνει μια έρευνα αγοράς στα πρατήρια της περιοχής του για να διαπιστώσει που κυμαίνεται η τιμή του και να επιλέξει την καλύτερη τιμή. Προσοχή να μην παρασυρθεί από την πολύ χαμηλή τιμή που μπορεί να έχει κάποιο πρατήριο!
Πριν την παραλαβή να ελέγξει την κατάσταση της δεξαμενής, την ποσότητα που τυχόν υπάρχει από την προηγούμενη χρονιά, να την ογκομετρήσει ώστε να γνωρίζει ακριβώς την ποσότητα πετρελαίου που δέχεται η δεξαμενή του.
Κατά την παραλαβή να είναι παρόν ένα άτομο που γνωρίζει τα παραπάνω στοιχεία, να ελέγξει το μετρητή του βυτιοφόρου και το χρώμα του πετρελαίου το οποίο πρέπει να είναι έντονο κόκκινο.
Όταν η δεξαμενή δεχθεί την ποσότητα που επιθυμεί να μετρήσει αυτή την ποσότητα στη δεξαμενή αφού αφήσει να περάσουν τουλάχιστον 5΄ ώστε το πετρέλαιο να «κάτσει», να ελέγξει αν υπάρχει συμφωνία με το μετρητή του βυτιοφόρου και να παραλάβει την απόδειξη πληρωμής.
Ένα για κάποιο λόγο υπάρχει διαφωνία πρέπει να αναγραφεί στην απόδειξη ότι παρέλαβε το καύσιμο με επιφύλαξη και να αναζητήσει βοήθεια είτε στην Ένωση Καταναλωτών Καβάλας τηλ: 2510 223000 είτε στη Διεύθυνση Εμπορίου